Štyri techniky tejpovania kolena

Obsah:

Ako tejpovať koleno na dosiahnutie stability a podpory

Tejpovanie s kineziologickou páskou na úplnú podporu kolena

Pri McConnellovej technike tejpovania

Ako si tejpovať koleno na úľavu od bolesti

Pri mediálnej bolesti kolena

Tejpovanie pri bolesti prednej časti kolena

Ako odstrániť kineziologickú pásku (a iné pásky)

Záver

 

 

 

Spôsob tejpovania kolena môže závisieť od dôvodu, pre ktorý ho tejpujete, či už ide o konkrétny zdravotný stav, zabezpečenie stability alebo úľavu od bolesti. Typ pásky môže tiež ovplyvniť spôsob, akým pásku nalepíte.

Tejpovanie kolena je postup, ktorý sa používa na zmiernenie bolesti kolena. Robí sa aj na zlepšenie podpory kolena, čím sa môžu liečiť rôzne zranenia a predchádzať im.

Prax zahŕňa aplikáciu špeciálnej pásky okolo kolena. Páska sa umiestňuje na konkrétne miesta, čo vraj pomáha zvládnuť bolesť tým, že kontroluje svaly a kĺby.

Ak by ste chceli vyskúšať taping kolena, najprv sa poraďte s fyzioterapeutom alebo lekárom športovej medicíny. Je to doplnok k iným liečebným postupom, ktoré môžu zahŕňať terapeutické cvičenie a NSAID. Navyše existuje mnoho typov techník tejpovania kolena.

Metóda, ktorá funguje u niekoho iného, nemusí fungovať u vás, aj keď máte rovnaký problém s kolenom.

Poďme si rozobrať štyri bežné techniky tejpovania spolu s materiálmi a tipmi.

 

tejpovanie

Ako tejpovať koleno na dosiahnutie stability a podpory


Tejpovanie kolena sa často vykonáva na zlepšenie stability kolena. Môže pomôcť minimalizovať bolesť a nadmerný rozsah pohybu počas fyzickej aktivity.

 

Zvyčajne sa nižšie uvedené techniky používajú na liečbu problémov, ako sú nadmerné zranenia alebo patelofemorálne problémy. Môžu tiež pomôcť predchádzať budúcim zraneniam zvýšením stability kolena.

 

Tejpovanie by malo byť dostatočne pevné, aby koleno podopieralo, ale nie natoľko, aby prerušilo krvný obeh.

 

Tejpovanie s kineziologickou páskou na úplnú podporu kolena

 

Kineziologická páska je veľmi pružná športová páska. Predpokladá sa, že poskytuje podporu tým, že stabilizuje kĺby a svaly. Na trhu nájdete mnoho značiek kineziologickej pásky.

 

V nasledujúcej metóde sa kineziologická páska používa na úplnú podporu čéšky kolena. Je to ideálne pri patelofemorálnom bolestivom syndróme alebo bolesti okolo čéšky (patella) v prednej časti kolena. Tento stav, známy aj ako "bežecké koleno", môže byť spôsobený nadmerným používaním alebo poruchou sledovania pately.

 

Potrebujeme:

 

  • Kkneziologická páska
  • nožnice
  • čistá koža

 

Ako si prelepiť koleno:

 

  • Zmerajte vzdialenosť od tibiálneho tuberkula (hrbolček pod čéškou) po šľachu štvorhlavého svalu. Vystrihnite dva rovnako dlhé pásy pásky. Konce pásky zaoblite, aby sa čo najmenej odlepovali.
  • Sadnite si na lavičku a pokrčte koleno. Odlepte prvý centimeter jednej pásky. Upevnite mimo tibiálnej tuberkulózy bez naťahovania.
    Pásku natiahnite na 40 %. Omotajte pásku okolo vnútorného kolena podľa jeho prirodzeného zakrivenia. Upevnite koniec bez naťahovania. Potrite pásku, aby sa aktivovalo lepidlo.
  • Zopakujte postup s druhou páskou pozdĺž vonkajšieho kolena, pričom konce prekrížte do tvaru X.
  • Odstrihnite dostatočne dlhý pás pásky, aby ste ho mohli ovinúť pod kolennou čiapkou. Koleno mierne narovnajte.
  • Odlepte pásku od stredu. Natiahnite ju na 80 % a priložte pod koleno. Omotajte pásku pozdĺž šliach a zaistite konce.


Kineziologická páska môže zostať na koži 3 až 5 dní. Konkrétne informácie nájdete na obale výrobku.

 

Pri McConnellovej technike tejpovania

 

Podobne ako kineziologické tejpovanie, aj McConnellova technika sa používa na zlepšenie stability kolena. Je určená na zvládnutie poruchy sledovania pately a bolesti zvýšením štrukturálnej podpory.

 

Na túto techniku budete potrebovať:

 

  • 2 palce širokú lepiacu gázu (na ochranu pokožky)
  • 1 1/2 palca širokú pevnú neelastickú lekársku pásku
    nožnice

 

Vždy začnite s čistou pokožkou. Ak chcete použiť McConnellovu metódu tejpovania kolena:

 

  • Odstrihnite dva prúžky lepiacej gázy a jeden prúžok pevnej pásky. Pásy by mali byť dostatočne dlhé na to, aby pokryli koleno, približne 3 až 5 cm.
  • Sadnite si na lavičku. Natiahnite koleno a uvoľnite štvorhlavý sval stehna. Obidva pásy lepiacej gázy si položte na koleno.
  • Neelastickú pásku upevnite na vonkajšom okraji kolennej čiapky. Potiahnite pásik smerom k vnútornej strane kolena. Zároveň zatlačte mäkké tkanivo na vnútornej strane kolena smerom k čéške.
  • Upevnite koniec pásky na vnútornom okraji čéšky.


Zvyčajne môže táto páska zostať na koži 18 hodín.

 

V závislosti od vášho športu a príznakov môžete pevnú pásku aplikovať aj v iných smeroch. Fyzioterapeut vám pomôže určiť ideálnu možnosť.

abalicky

 

Ako si tejpovať koleno na úľavu od bolesti


Ak máte bolesti kolena, môže vám pomôcť tejpovanie. Nasledujúce techniky sú určené na zvládnutie konkrétnych typov ťažkostí.

 

Pri mediálnej bolesti kolena

 

Mediálna bolesť kolena sa vyskytuje na vnútornej strane kolena. Vnútorná bolesť kolena má mnoho príčin vrátane:

 

  • zápal patelárnej šľachy
  • natrhnutie alebo podvrtnutie menisku
  • poranenie MCL


Potrebujeme:

 

  • kineziologická páska
  • nožnice
  • čistá koža


Aplikácia pásky:

 

  • Odstrihnite jeden 10-palcový pás pásky. Zaoblite konce.
  • Sadnite si na lavičku, koleno pokrčte na 90 stupňov.
  • Odlepte prvý centimeter pásky. Pripevnite ju pod vnútornou stranou kolena, na hornú časť lýtkového svalu.
  • Pásku natiahnite na 10 % a oviňte ju pozdĺž vnútorného kolena. Pásku trite, aby sa aktivovalo lepidlo.
  • Odstrihnite dva 5-palcové pásy pásky. Zaoblite konce. Odlepte jeden pásik od stredu, natiahnite ho na 80 percent a priložte diagonálne na miesto bolesti. Koniec pásky zaistite.


Zopakujte to s druhým pásikom, aby ste vytvorili písmeno "X".


Tejpovanie pri bolesti prednej časti kolena

 

Ak máte bolesť v prednej a strednej časti kolena, nazýva sa to predná bolesť kolena. Bežne ju spôsobuje patelofemorálny bolestivý syndróm alebo artritída kolena.

 

Často sa pri tomto probléme používa prvá technika uvedená v tomto článku (na úplnú podporu kolenného kĺbu). Môžete však vyskúšať podobnú metódu s predrezanou páskou v tvare Y.

 

Budete potrebovať čistú pokožku a dve pásky Y (jednu dlhú a jednu krátku).

 

Aplikácia:

 

  • Dlhý pásik Y odstrihnite na dĺžku 1 až 2 stopy. Sadnite si na okraj lavičky, koleno pokrčené.
  • Odlepte prvý centimeter pásky. Upevnite v strede stehna. Rozdeľte Y a odstráňte podklad.
  • Napnite chvosty na 25 až 50 percent. Priložte na každú stranu kolennej jamky. Rozotrite, aby sa lepidlo aktivovalo.
  • Odlepte prvý centimeter malého Y prúžku. Pripevnite na vonkajšiu stranu kolennej jamky, rozdeľte Y a odstráňte podklad.
  • Napnite chvosty na 50 %. Priložte chvosty nad a pod kolennú čiapku. Rozotrite, aby sa aktivovali.

Ako odstrániť kineziologickú pásku (a iné pásky)


Kolenná páska môže pomerne dobre priľnúť. Keď príde čas na jej odstránenie, zvážte tieto návrhy:

Tipy na odstránenie kineziologickej pásky

Pohodlné odstránenie kineziologickej pásky:

  • Použite olej. Detský olej alebo olivový olej môže uvoľniť lepidlo. Potrite pásku olejom, počkajte 15 až 30 minút a potom ju odstráňte v sprche.
  • Odstraňujte ju pomaly. Vyhnite sa príliš rýchlemu odstraňovaniu pásky, ktoré môže podráždiť alebo poškodiť vašu pokožku.
  • Odrolujte pásku. Zrolujte pásku späť na seba. V porovnaní s ťahaním je rolovanie menej bolestivé.
  • Pohybujte sa v smere rastu chĺpkov. Tým minimalizujete podráždenie pokožky a vlasových folikulov.
  • Ťahajte za pokožku. Počas odlepovania pásky druhou rukou ťahajte pokožku v opačnom smere. Hovorí sa, že to znižuje nepríjemné pocity.


Ďalšie typy pások

Váš fyzioterapeut vám môže odporučiť aj iné typy pomôcok, napríklad lepiacu gázovú pásku. Ak máte problémy s ich odstraňovaním, vyskúšajte vyššie uvedené tipy.

Môžete tiež:

  • Dajte si teplý kúpeľ alebo sprchu. Podobne ako detský olej, teplá voda môže pomôcť rozložiť lepidlo.
  • Použite pleťové mlieko. To môže pomôcť uvoľniť lepivý podklad.
  • Použite ľad. Skúste priložiť ľadový obklad, aby sa páska uvoľnila.

 


Záver


Tejpovanie kolena sa používa na zvládnutie bolesti a zlepšenie podpory. Môže zlepšiť vašu schopnosť cvičiť, či už sa zotavujete zo zranenia alebo pociťujete nepohodlie. Nemala by obmedzovať prietok krvi, skôr poskytovať podporu.

Keďže existuje mnoho spôsobov, ako si koleno olepiť, najlepšie je poradiť sa s odborníkom. Ten vám môže ukázať najlepšiu techniku a aplikáciu pre vaše príznaky.

V kombinácii s programom terapeutického cvičenia vám taping kolena môže pomôcť nájsť úľavu.

Späť do obchodu